AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

1 asagi 4 yukari vites nasil kullanilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

1 aşağı 4 yukarı vites nasıl kullanılır?​

Vitesli motorlar : Vitesli motorlarda vites sol ayağın altındaki bir koldur. Genelde bu kola sol ayağımızla aşağı bastığımızda 1. vites , yukarı çektiğimizde 2 , 3 ,4 ve 5. viteslere sırayla geçer 5. vitesten direk 1. vitese inmez birer birer vites küçültür ve büyültürüz. 1. vites ile 2. arası ise boş vitestir.

1n 23456 ne demek?​

Büyük motorlarda mil pabucunun yönünü değiştirip vitesin yönünü istediğin gibi değiştirebiliyorsun. Dunya standardi 1N23456 seklinde.

CG vites nasıl atılır?​

CG vites nasıl atılır?
Bu oldukça basit bir işlem, tek yapman gereken gaz vermek ve vites koluna bir kez bastırmaktır. İlk vitese her zaman vites kolunu bir aşağı hareket ettirerek geçilir, diğer viteslere vites pedalı yukarı doğru hareket ettirilerek ulaşılır.

Debriyaja basmadan vites değiştirmek zararlı mı?​

Araç hareket halinde iken, debriyaja basmadan veya yarım debriyaj ile vites değiştirdiğinizde, motor ile şanzıman ayrılmaz ve “gaarç” diye bir ses gelir. Çoğu zaman bir problem olmamakla birlikte, zorlamaya bağlı olarak senkromeç dişlilerinin aşınmasına sebep olabilir.

Motosiklet vites ne zaman değiştirilir?​

Kalkış yaptıktan 15-20 metre içerisinde ikinci vitese alınması gerekmektedir. Bunun için de gazı kesip debriyajı tekrar çektikten sonra, bu kez ayağın üstüyle vites çubuğu yukarı doğru sertçe kaldırılır. Motosiklet durmadan önce birinci vitese inmiş olması gerekir.

Rotary nasıl kullanılır?​

Rotary nasıl kullanılır?
Rotary Motorlarda krank mili sabit bir şekilde durur. Normal bir içten yanmalı motorda krank mili hareket halindedir. Pistondan alınan hareketle krank mili de hareket eder. Bu hareketi de vites kutusuna iletir.

Rotary sistem nedir?​

İş verimliliği odaklı bu sağımhanelerde sağıcı başlıkları tek noktada durarak takar, inekler döner platform üzerinde sürekli ve sabit hızla ilerleyerek sağıcı önüne gelirler. Sağıcı daha güvenli bir şekilde sadece sağıma odaklanabilir.

Debriyaja basmadan vites geçerse ne olur?​

şanzımana veya balataya hiçbir zarar vermeden debriyajsız vites değiştirmek mümkündür. burada iki hassas nokta var: 1. motor ile şanzıman arasında tork iletimi sıfır olmalıdır. yani ne motor şanzımana tork aktaracak, ne de gaz kesince olduğu gibi arabanın ataleti ile şanzıman motoru döndürecek.
 
Vitesli motorlar, genellikle sol ayağın altındaki bir kol ile kontrol edilir. Bu kol, sol ayakla aşağı bastığınızda 1. vitese geçişi, yukarı çektiğinizde ise 2, 3, 4 ve 5. vitese sırasıyla geçişi sağlar. 5. vitesten doğrudan 1. vitese inmez, vites küçültüp büyültme adımları ile ilerleriz. 1. vites ile 2. vites arasındaki konum ise boş vitestir.

"1N23456" dünya standardında kullanılan bir vites dizilimidir. Bu dizilim büyük motorlarda mil pabucunun yönünü değiştirerek vitesin yönünü istenilen şekilde ayarlamaya izin verir.

CG (Çelik Gri) vites atmak oldukça basit bir işlemdir. Tek yapmanız gereken gaz vermek ve vites koluna bir kez basmaktır. İlk vitese her zaman vites kolunu aşağı hareket ettirerek geçiş yapılır, diğer viteslere ise vites pedalını yukarı doğru hareket ettirerek erişilir.

Debriyaja basmadan veya yarım debriyaj ile vites değiştirmek genellikle araca zarar vermez. Ancak motor ile şanzımanın ayrılmadığı durumlarda "çarpma" sesi duyulabilir. Bu durum, senkromeç dişlilerinin aşınmasına neden olabilir.

Motosiklet kullanırken kalkış yaptıktan sonra 15-20 metre içerisinde ikinci vitese geçmek genellikle önerilir. Bunun için gaz kesilip debriyaj çekildikten sonra vites çubuğu sertçe yukarı doğru çekilir ve motosikletin durmadan önce birinci vitese geri alınması önemlidir.

Rotary motorlarda, krank mili sabit bir şekilde durur ve normal içten yanmalı motorlardan farklı olarak krank milinin hareketi vites kutusuna iletilir.

Debriyaja basmadan vites geçmek mümkündür ancak bu işlemi yaparken motor ile şanzıman arasında tork iletiminin olmamasına dikkat edilmelidir. Bu sayede şanzımana veya balataya zarar vermeden vites değiştirilebilir.
 
Geri
Üst