AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

1 Aristoteles e gore eudaimonia sansimizi arttirmamiz neye baglidir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
134.399
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

1 Aristoteles e göre eudaimonia şansımızı arttırmamız neye bağlıdır?​

Aristo, biz ölümlülerin eudaimonia’ya ulaşabilmesi için 2 şeyle güçlü bir bağ kurmamız gerektiğini söyler. Bunlar akıl ve erdemdir. Örnekleyecek olursak cesaretin erdemi, korkaklık ve pervasızlık; cömertliğin erdemi, savurganlık ve cimriliğin ortasında yer alır.

Aristoteles e göre erdemli olmak neye bağlıdır?​

İnsan türünü diğer canlılardan ayıran şey ise akla sahip olmasıdır. İnsan aklı sayesinde erdemli davranışlar gerçekleştirir. Aristoteles’e göre erdem, insanın orta yolu bulmaya çalışması, aşırılıklardan kaçınmasıdır.
Aristoteles’in size burada vereceği öğüt ”doğru karaktere sahip olun” olacaktır. Şansınızı artırmak sizin elinizde olan bir şey değildir. Dolayısıyla siz haz peşinde koşmak yerine iyi bir insan olmaya ve doğru şeyleri yapmaya çalışmalısınız. Yaşamınızı daha iyi kılacak olan şey budur.

Aristo’ya göre nasıl yaşamalıyız?​

Aristo’ya göre nasıl yaşamalıyız?
Aristo, erdem sahibi insanı tanımlarken ise, davranışlarında “Altın Orta”yı bilen ölçülü olandır der. Her erdemin bir ucu eksiklik, diğer ucu aşırılık barındırır. Örnekleyecek olursak cesaretin erdemi, korkaklık ve pervasızlık; cömertliğin erdemi, savurganlık ve cimriliğin ortasında yer alır.

Felsefede eudaimonia ne demek?​

Eudaimonia, lezzetli bir tatlının verdiği mutluluk hissinden ziyade bir yaşam tarzıdır. Anlık mutluluktan ziyade sürdürülebilir olan mutlulukla ilgilenir. Aristoteles, mutluluğun birçok şey tarafından etkilendiğini söyler.

Düşünürlere göre mutluluk nedir?​

Aristoteles’e göre ise mutluluk ile erdem aynı anlama gelen iki kavramdır. Mutluluğu ”iyi yaşamak” ilkesi üzerinden tanımlayan Aristoteles’e göre, kişi ancak erdemli bir yaşam sürerse tam anlamıyla mutlu olabilir. Nihilist filozoflar ise mutluluğu uyku hali olarak tanımlanmıştır.

Aristoya göre mutluluğun koşulu nedir?​

Aristoya göre mutluluğun koşulu nedir?
Aristoteles’e göre mutluluk Aristoteles’in eudaimonia olarak tabir ettiği mutluluğu akıl, erdem ve tefekkür ile birlikte tanımlamış ve kişilerin bunlarla birlikte mutlu bir yaşam sürebileceğini söylemiştir. O mutluluğu bir histen çok yaşam tarzı olarak nitelendirmiştir.
Aristoteles e göre iyi nedir?​
Biz iyinin ne olduğunu bilene değil, iyilik yapana iyi insan deriz. Ahlakta amaç erdemin ne olduğunu bilmek değil, erdemli davranmak, erdemli olmaktır. Aristoteles’e göre ahlaksal eylemlerde sadece sonuçları değil failin kendisinden kaynaklanan bazı koşulları da göz önüne almamız gerektiğini söyler.
Ölçülü olmak hangi erdem kapsamına girer?​
“Ölçülü ve dengeli olma değeri” gerek eski Yunan gerekse İslam filozofları açısından çok önemli görülen “adalet erdemi”nin içinde ele alınmıştır.

Eudaimonia Türkçesi nedir?​

Eudaimonia Türkçesi nedir?
eudaimonia: kalıcı/mutlak mutluluğun öğretisi; bilgelik yoluyla kendini bilme, kendinden vazgeçme… eudaimonizm başlığının ilk entry’sinde yazar asfaltina güzel özetlemiş: “bir simgesel önceleme ve kendi kendisini yükseltmek. mutluluk öğretisi.”

Felsefe Theoria ne demek?​

Theoria: özgür, zorunlu olmayan, pratik hiçbir amaç gütmeyen, salt ve kuramsal (teorik) bir bilgi edinmedir. Milet felsefesi, dünyanın meydana gelişini artık doğa-üstü bir olay değil, doğal bir olay kılmıştır.

Platon a göre mutluluk nedir?​

İdelar insanın ahlaksal eylemlerini de yönetmektedir. İnsanın ahlaksal yaşamının amacı mutluluk ideasına ulaşmaktır. Platon’a göre mutluluk insanın en yüksek İyiye varmasıdır. Platon’da Varlık ve İyi birbirleriyle özdeş konumda yer almaktadır.

Mutluluk filozofu kimdir?​

Mutluluk filozofu kimdir?
Epikuros’a göre mutluluk Helenistik felsefenin en önemli filozoflarından biri olan Epikuros ömrünü ahlak, erdem ve mutluluk üzerindeki düşünceleriyle geçirmiş ve felsefesini de bu tanımlar üzerinde geliştirmiştir.

Aristoteles in tanımladığı şekliyle aşağıdaki hangi erdeme sahip olan onu yalnızca kendi kendine değil başkasıyla ilgili olarak da kullanılabilir?​

İlk anlamıyla adalet bütün erdemleri kuşatan ve amacını kendi içinde taşıyan –ama kendi başına değil de bir başkasıyla ilişkide olan- bir erdemdir.

Aristoteles e göre insan nedir?​

Aristoteles insanın varlıksal yapısı gereği yükümlü olduğu şeyi “insanın işi” olarak adlandırır. “İnsanın işi”, yani insanın varlıksal yapısı nedeniyle yerine getirildiğinde ayırıcı özelliğini oluşturan şey, “akıl sahibi olanın bir tür eylem yaşamı”dır.
 
Aristoteles'e göre eudaimonia'ya ulaşabilmek için şansımızı arttırmamızın temelinde akıl ve erdem yatar. Aristo, insanın eudaimonia'ya ulaşabilmesi için akıl sahibi olması ve erdemli davranışlar sergilemesi gerektiğini vurgular. Örneğin, cesaretin erdemi korkaklık ile pervasızlık arasında yer alırken, cömertliğin erdemi savurganlık ile cimriliğin ortasında bulunur.

Erdemli olmak ise insanı diğer canlılardan ayıran akla sahip olma özelliğiyle ilişkilidir. İnsan, akıl sayesinde erdemli davranışlar sergiler. Aristo'ya göre erdem, insanın orta yolu bulmaya çalışması ve aşırılıklardan kaçınması anlamına gelir. Bu nedenle Aristo'nun öğüdü, doğru karaktere sahip olmayı ve iyi bir insan olmayı hedeflemektir.

Aristo'ya göre yaşamak için ise erdem sahibi olmanın önemli olduğunu vurgular. Erdemli bir insan, davranışlarında "Altın Orta"yı bulur, yine Aristo'nun belirttiği gibi her erdem aşırılıklardan uzak durarak orta yolu takip eder. Böylece Aristo, yaşamın erdeme dayalı dengeli bir şekilde sürdürülmesi gerektiğini öne sürer.

Eudaimonia felsefede kalıcı ve mutlak bir mutluluk durumunu ifade eder. Anlık mutluluktan ziyade sürdürülebilir mutluluğu hedefler ve Aristoteles'e göre pek çok etken tarafından etkilendiği düşünülen bir kavramdır. Mutluluğu, erdemli bir yaşam sürdürdüğümüzde tam anlamıyla yaşayabileceğimiz bir durum olarak tanımlayan Aristoteles'e göre, mutluluk ile erdem arasında doğrudan bir bağ vardır.

Erdemlerin içinde önemli bir yeri olan ölçülü olma, eski Yunan ve İslam filozofları tarafından adalet erdemine dahil edilmiştir. Ölçülü olmak, aşırılıklardan kaçınma ve dengeli bir şekilde davranma erdeminin bir parçası olarak kabul edilir.

"Eudaimonia" Türkçede kalıcı/mutlak mutluluğun öğretisi anlamına gelirken, "theoria" kavramı özgür, zorunlu olmayan, pratik bir amaç gütmeyen, salt ve kuramsal bir bilgi edinme sürecini ifade eder.

Platon'a göre mutluluk, insanın en yüksek İyiye ulaşmasıdır ve insanın ahlaki eylemlerinin amacı mutluluk ideallerine ulaşmaktır. Epikuros ise mutluluğu ahlak, erdem ve mutluluk üzerinde yoğunlaşarak felsefi düşünceler geliştirmiştir.

Son olarak, Aristoteles'e göre insanın varlığı ve doğası gereği yükümlü olduğu şeyi "insanın işi" olarak tanımlar. Bu, insanın varlığını belirleyen ana unsurdur ve insanın ayrıcalıklı özelliği olan "akıl sahibi bir tür eylem yaşamı"nı yerine getirme gerekliliğini ifade eder.
 
Geri
Üst